به اطلاع میرساند پیرو ابلاغ دستورالعمل جدید الزامات خدمات پس از فروش، از این پس متولی صدور تاییدیههای خدمات پس از فروش (اعم از گارانتی و تاییدیههای مرتبط با محصولات خودرویی) دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صنعت،معدن و تجارت خواهد بود.
کاربران به منظور اخذ شناسنامه گارانتی میبایست با “نقش تجارت داخلی” (با نوع فعالیت واردکننده) از بخش “عملیات گارانتی کالا” درخواست خود را به صورت الکترونیکی به این دفتر ارسال نمایند.
نیازی به پیگیری یا مراجعه حضوری بازرگانان به این دفتر نبوده و پاسخ درخواست این تاییدیه حداکثر ظرف سه روز کاری به صورت خودکار صادر میگردد. درصورتیکه پس از این مهلت شناسنامههای گارانتی همچنان در وضعیت “منتظر تایید” باقی بماند، متقاضی میتواند از طریق شماره تماسهای زیر وضعیت درخواست خود را پیگیری نماید؛
شماره تماس گروه خودرو و لوازم یدکی:02188964974
02188995718
شماره تماس سایر گروههای کالایی:02188976286
02188969328
لازم به ذکر است برای محصولات خودرویی (خودرو سواری، ماشینآلات کشاورزی، کامیونهای نو یا تا سه سال کارکرد) نیز “دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری” مسئولیت ارزیابی خدمات پس از فروش و تایید شناسههای کالا را بر عهده خواهد داشت و متقاضیان میتوانند برای اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش به این دفتر مراجعه نمایند.